Εξόρμηση Μήλος, Κίμωλος, Πολύαιγος 2017

Διάσχιση φαράγγι Βόθωνα 2017
25/09/2017

Μήλος – Κίμωλος – Πολύαιγος, 19-27 Αυγούστου 2017

Την Κίμωλο και τη Μήλο επισκέφτηκε φέτος ο σύλλογός μας με σκοπό να γνωρίσει από κοντά τα γραφικά μονοπάτια των δύο νησιών. Με αφετηρία την Κίμωλο και διασκορπισμένοι σε πολλούς ξενώνες του Χωριού (χώρα) περπατήσαμε σε πολλά μονοπάτια και κολυμπήσαμε σε αμέτρητες παραλίες. Εξαιρετικά πολύτιμη ήταν η βοήθεια που είχαμε από την εθελοντική ομάδα της Κιμώλου, τους Κιμωλίστες, που ήταν συνέχεια μαζί μας, όλες τις ημέρες της εξόρμησης.

Το Σάββατο, πρώτη μέρα στο νησί της Κιμώλου και αφού τακτοποιηθήκαμε στα δωμάτια, έγινε ξενάγηση στα κεντρικά σημεία του Χωριού, όπως πλατείες, εκκλησίες και γραφικά σοκάκια.

Την Κυριακή με θαλάσσιο ταξί μεταφερθήκαμε στην Πολύαιγο. Εκεί περπατήσαμε διαγώνια το νησί με προορισμό το φάρο και την παραλία Άμμουρα για το πρώτο μας μπάνιο. Η επιστροφή έγινε από την παραλία επίσης με θαλάσσιο ταξί κάνοντας ακόμα μία στάση για ένα μπάνιο και βουτιές από το σκάφος στην πολύ εντυπωσιακή παραλία «γαλάζια νερά». Το ίδιο βράδυ στην παναγίατην Πολυβιάτισσα της Πολυαίγου πραγματοποιήθηκε το καθιερωμένο πανηγύρι με φαγητό, κρασί, ορχήστρα και χορό, όπου παραβρέθηκαν περισσότερα από 500 άτομα!

Τη Δευτέρα η πορεία μας ήταν από το Χωριό στην παραλία Αγιόκλιμα, στο ΒΔ τμήμα του νησιού. Από εκεί επιστρέψαμε με καΐκι επειδή το θαλάσσιο ταξί έπαθε βλάβη και αδυνατούσε να έρθει να μας πάρει. Στο καΐκι ζήσαμε μία μοναδική εμπειρία αφού είδαμε από κοντά πως μαζεύουν τα δίχτυα τους οι ψαράδες!

Την Τρίτη, σειρά είχε η πρώτη μας επίσκεψη στη Μήλο. Από τα Πολλώνια περπατήσαμε στην ακτογραμμή περνώντας από τη Φυλακωπή, τη σπηλιά – παραλία του Παπάφραγκα και καταλήξαμε στην εξωτική – παγκοσμίως γνωστή – παραλία Σαρακήνικο που μοιάζει με σεληνιακό τοπίο. Εκεί βρίσκονται και οι σπηλιές όπου παλιότερα γίνονταν η εξόρυξη του Οψιδιανού, πέτρωμα που προέρχεται από ηφαιστειογενείς περιοχές, όξινο, σκουρόχρωμο με υαλώδη υφή (θεωρείται φυσικό γυαλί) και χρησιμοποιήθηκε εξαιτίας της σύστασης και ανθεκτικότητάς του, ήδη από τα τέλη της Ανώτερης Παλαιολιθικής περιόδου για την κατασκευή λεπίδων με κοφτερές ακμές, που χρησίμευαν ως μαχαίρια, ξέστρες και ξυράφια. Από εκεί επιστέψαμε για φαγητό στα Πολλώνια, περιμένοντας το καράβι της επιστροφής στην Κίμωλο. Το βράδυ στο δημοτικό σχολείο της Κιμώλου πραγματοποιήθηκε νησιώτικο γλέντι για τη γιορτή της λαδένιας (διάσημη κιμωλιάτικη πίτα), συνοδεία ντόπιου τυριού και φυσικά άφθονου κρασιού. Το γλέντι δεν άργησε να ξεκινήσει αφού η ορχήστρα είχε φροντίσει γι’ αυτό…

Την Τετάρτη, επιστρέψαμε ξανά στη Μήλο για να ξεκινήσουμε την πορεία μας από την Πλάκα. Αφού περπατήσαμε μέχρι την εκκλησία στο ψηλότερο σημείο του χωριού, κατηφορίσαμε για το αρχαίο θέατρο και το σημείο όπου βρέθηκε το σπουδαίο έργο της Αφροδίτης της Μήλου, η οποία σήμερα βρίσκεται «φυλακισμένη» στο μουσείο του Λούβρου. Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε τις περίφημες κατακόμβεςπου έχουν λαξευτεί σε απότομη πλαγιά έξω από τον οικισμό της Τρυπητής. Οι κατακόμβες είναι ένα υπόγειο δίκτυο με τρεις θαλάμους, πέντε διαδρόμους και μια νεκρική αίθουσα. Το δίκτυο έχει μήκος 184 μέτρα, το ύψος των διαδρόμων φθάνει τα 2,5 μέτρα και το πλάτος κυμαίνεται από 80 πόντους μέχρι 5 μέτρα.Περίπου 8 χιλιάδες χριστιανοί έχουν ταφεί στις κατακόμβες της Μήλου που θεωρούνται το τρίτο μεγαλύτερο πρωτοχριστιανικό μνημείο αυτού του είδους, μετά τους Αγίους Τόπους και τις κατακόμβες της Ρώμης. Λίγη ώρα αργότερα φτάσαμε στο παραδοσιακό ψαροχώρι Κλήμα με τα πολύχρωμα «Σύρματα», τις θέσεις φύλαξης μικρών σκαφών για την προστασία τους το χειμώνα. Το απόγευμα επισκεφτήκαμε το Μεταλλευτικό Μουσείο Μήλου που σκοπό έχει να προβάλει την πλούσια γεωλογική και μεταλλευτική ιστορία της Μήλου και να τιμήσει όσους εργάστηκαν για την αξιοποίηση του ορυκτού πλούτου της, ο οποίος συνέβαλε σημαντικά στην οικονομική – πολιτισμική ευημερία του νησιού και στη μακραίωνη και αδιάλειπτη ιστορική του πορεία.

Την Πέμπτη μείναμε στην Κίμωλο για να περπατήσουμε την κυκλική διαδρομή από το Χωριό στο Μαύρο Δάσος και από εκεί περνώντας από την παραλία Δέκας καταλήξαμε για μπάνιο και φαγητό στο Καλαμίτσι. Το βράδυ όλοι μαζί γευματίσαμε σε εστιατόριο του Χωριού όπου ο Δήμαρχος, αφού μας καλωσόρισε, ζήτησε να μάθει τη γνώμη μας για το νησί της Κιμώλου.

Παρασκευή πλέον, ξεκινήσαμε για ακόμα μία κυκλική πορεία στην Κίμωλο. Με αφετηρία πάλι το Χωριό περπατήσαμε μέχρι το Σκιάδι,ένα τεράστιο πέτρινο μανιτάρι. Το «Σκιάδι» οφείλει τη δημιουργία του στα διαφορετικά πετρώματα που το αποτελούν και στους ισχυρούς ανέμους που φυσούν στην περιοχή του. Το πιο μαλακό πέτρωμα που βρίσκεται στη βάση προσβάλλεται και διαβρώνεται από τον άνεμο που μεταφέρει σκόνη ή κόκκους άμμου. Αποτέλεσμα αυτής της διεργασίας που ονομάζεται «απορρίνιση» είναι, η βάση να «τρώγεται» και να στενεύει συνεχώς, ενώ η κορυφή που, είναι πιο σκληρή, παραμένει σχεδόν άθικτη. Συνεχίζοντας την πορεία μας προς τη θάλασσα, καταλήξαμε στην παραλία Μαυροσπήλια για ένα σύντομα μπάνιο. Συνεχίζοντας, περάσαμε ξανά από την παραλία Δέκας και καταλήξαμε στο Καλαμίτσι για μπάνιο και φαγητό.

Σάββατο, τελευταία μέρα στην Κίμωλο και το πρόγραμμα ήταν… ελεύθερο. Καφεδάκι και βόλτες στα γραφικά σοκάκια του Χωριού, πολλές φωτογραφίες και σχέδια για του χρόνου!

Ο Ε.Ο.Σ. Χαλκίδας ευχαριστεί θερμά τους Κιμωλίστες και συγκεκριμένα το Φώτη και το Σταύρο που μας βοήθησαν όχι μόνο τις μέρες που βρεθήκαμε στα τρία νησιά των Κυκλάδων αλλά και μήνες νωρίτερα όταν με μεγάλη δυσκολία βρήκαμε τα καταλύματα για τη διαμονή μας.