Διάσχιση φαράγγι Ενιπέα, ανάβαση Μύτικας 2016

Πάρε τα βουνα…..με τα παιδιά
06/09/2016
Ανάβαση Ψηλή Κορυφή 2016
19/09/2016

Στις 10-11 /09/16 ο ορειβατικός σύλλογος χαλκίδας με συντονιστές τους Σαλάτα Ηλία – Ζούση Ανέστη (Ά ομάδα) και Χολέβα Γιώργο – Χατζηησαια Βάσω (Β´ ομάδα)
πραγματοποιησε την ανάβαση στον φημισμενο Όλυμπο, το ιερό βουνό των αρχαίων Ελλήνων, όπου κατά τη μυθολογία κατοικούσαν οι Δώδεκα Θεοί. Ξεκινήσαμε το ταξίδι μας το πρωί του Σαββάτου, 10 Σεπτεμβρίου, από τη Χαλκίδα και κάνοντας μια μικρή στάση κοντά στη Λαμία, περάσαμε τα Τέμπη και το Λιτόχωρο και το μεσημέρι φτάσαμε στα Πριόνια, όπου και ξεκινήσαμε την ανάβαση για το καταφύγιο του Σ.Αγαπητού. Περπατήσαμε 3 ώρες μέσα σε ένα ανηφορικό σκιερό μονοπάτι κάτω από πεύκα, οξιές και έλατα.
Η πρώτη ομάδα, αποτελούμενη από 25 ορειβάτες την άλλη μέρα νωρίς το πρωί ξεκίνησε για την ψηλότερη κορυφή (Μύτικας 2918μ). Η ανάβαση ήταν συνεχώς ανηφορική και επίπονη. Στο δρόμο είδαμε τον ήλιο να ξεπροβάλει μέσα απο το ομιχλώδες τοπίο
Μετά απο 2,5 ώρες φθάσαμε στη θέση σκάλα. Εκεί αφού ανασυνταχτήκαμε,φορέσαμε τα κράνη μας και με  αυτοσυγκέντρωση ακούγωντας τις οδηγίες των αρχηγών, αρχίσαμε την ανάβαση στο πολύ δύσκολο τελευταίο κομμάτι για την κορυφή. Η ανάβαση διηρκησε μια ώρα και η αδρεναλίνη χτύπησε κόκκινο!
Η ανακούφιση ήρθε μόλις φθάσαμε την κορυφή και βγάλαμε τα κράνη μας, ειδικά σε αυτούς που ανέβηκαν για πρώτη φορά και δεν πίστευαν το κατόρθωμα τους. Αγναντέυοντας μέσα απο τα σύννεφα βγάλαμε φωτογραφίες, υπογράψαμε το βιβλίο και, αφού ξεκουραστήκαμε λίγο, αρχίσαμε το κατέβασμα.

Η β ομάδα. αποτελούμενη από 23 ορειβάτες διανυκτερευςε στο λιτόχωρο. Την Κυριακή διέσχισε το φαράγγι του Ενιπέα. Περάσαμε από  7 ξύλινες γέφυρες και συναντήσαμε αρκετούς καταρράκτες και βάθρες, και περπατήσαμε μέσα σε ένα καταπράσινο τοπίο με πλατάνια και οξιές, με μόνιμη συντροφιά το κελάρυσμα του νερού.Μετά απο 6 ώρες πορείας θτάσαμε στην έξοδο προς το Λιτόχωρο,  στους «Μύλους» με τους παλιούς νερόμυλους, τα πλατάνια και τα τρεχούμενα νερά και καθίσαμε,  για να δροσιστούμε.
Το απογευματάκι και οι 2 ομάδες, πήραμε το δρόμο του γυρισμού έχοντας περάσει ένα φανταστικό 2ήμερο στον Όλυμπο. Ήταν τέτοια η εμπειρία, η δύναμη  και η ενέργεια που αποκομίσαμε από την ανάβαση στον Όλυμπο που  ευχόμαστε να είμαστε όλοι καλά και να ξανάρθουμε του χρόνου.