Εξόρμηση Δρακόλιμνη, ανάβαση Σμόλικα 2017

05/07/2017
Εξόρμηση Αχέροντας 2017
24/07/2017

Οι συντονιστές της εξόρμησης στο Σμόλικα θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε όλους τους συνοδοιπόρους και φίλους, για την επιτυχή ολοκλήρωσή της…

Η εξόρμησή μας ξεκίνησε στις δώδεκα τη νύκτα της Παρασκευής 07/7/17 με σκοπό να κερδίσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο χρόνο, ώστε να μπορέσουμε να απολαύσουμε τις ομορφιές της περιοχής και να ανταποκριθούμε στις δυσκολίες της πορείας.

Πρώτη μας στάση ήταν στο χωριό Δίστρατο όπου μας υποδέχθηκε ο ιδιοκτήτης της καφετέριας στις επτά και μισή το πρωί, έχοντας ετοιμάσει για εμάς πρωινό που περιλάμβανε πλούσια νόστιμα καλούδια που όλοι μας τα τιμήσαμε μαζί με τον καφέ μας.

Στις εννέα και μισή φθάσαμε στο χωριό Παλαιοσέλι  όπου μας περίμεναν ο υπεύθυνος του καταφυγίου, κος Δημήτρης, και ο φίλος μας Σάκης ο Ορειβάτης με δύο κολλητούς του από τον Ορειβατικό Σύλλογο Ιωαννίνων που με μεγάλη μας χαρά μας συνόδευσαν στην πορεία της πρώτης ημέρας.

Αφού τακτοποιήσαμε τα βασικά σακίδιά μας στο αυτοκίνητο του κου Δημήτρη ξεκινήσαμε, με τα απολύτως απαραίτητα για την πορεία μας, για το Καταφύγιο του Σμόλικα που βρίσκεται στα 1700μ. Η διαδρομή, περίπου δύο ώρες, υπέροχη και άνετη μέσα σε πυκνό πευκόδασος που όσο ανηφορίζαμε έδινε τη θέση του στο ρόμπολο.

Στο καταφύγιο μας περίμεναν τα πράγματά μας και οι πολύ φιλόξενοι υπεύθυνοι όπου μας κέρασαν λουκουμάκι και την υπέροχη δροσιά του νερού της πηγής του.

Μετά τη στάση στο Καταφύγιο ξεκινήσαμε μαζί και οι δύο ομάδες για τη Δρακόλιμνη  στα 2160μ. Η διαδρομή, περίπου δυόμιση ώρες, συνεχίζει μέσα στο Πευκόδασος και τη Ρόμπολα όπου στο τέλος μπαίνει στην αλπική ζώνη πλέον και καταλήγει στην πανέμορφη Δρακόλιμνη…

Η ομάδα που θα κατασκήνωνε στην περιοχή έπιασε δουλειά στήνοντας σκηνές και μετά έκανε παρέα στα αξιαγάπητα τριτωνάκια – δρακάκια της λίμνης κάνοντας μπάνιο μαζί τους.. Αναπάντεχη συντροφιά μας κράτησε όλες τις ώρες ένα μικρό κοπαδάκι αλόγων της περιοχής όπου ελεύθερο κυκλοφορούσε έπινε νεράκι, βοσκούσε και μας κρατούσε όλο το βράδυ σκοπιά δίπλα μας…

Οι περισσότεροι από την ομάδα που θα διανυκτέρευε στο καταφύγιο ξεκίνησε και ανέβηκε στην κορυφή του Σμόλικα 2637μ. (δεύτερη υψηλότερη κορυφή στην Ελλάδα) και στη συνέχεια κατέβηκε πάλι στο Καταφύγιο όπου και διανυκτέρευσε. Η ανάβαση αυτή είναι λίγο κακοτράχαλη αλλά σε αποζημιώνει η θέα της Λίμνης και όλων των γύρω κορυφών και περιοχών. Η απόσταση της Λίμνης από την Κορυφή είναι περίπου μιάμιση ώρα

Η ομάδα που κατασκήνωσε στη Λίμνη ανέβηκε στην κορυφή γύρω στις πέντε το απόγευμα και στη συνέχεια άρχισαν τα όμορφα της σκηνοπαρέας. Από το πουθενά βγήκαν γκαζάκια, κατσαρολάκια, τάπερ με όλων των ειδών τα καλούδια και μπουκάλια με διάφορα οινοπνευματοειδή  και χυμούς.

Την επόμενη ημέρα ξεκίνησαν οι ομάδες από τα σημεία διανυκτέρευσής τους και βρέθηκαν περίπου στη μέση του μονοπατιού όπου διασταυρώνεται με το μονοπάτι που οδηγεί στο χωριό Πάδες το οποίο και ακολουθήσαμε

Υπέροχο μονοπάτι κατηφορικό μέσα σε πυκνό πευκόδασος… και για τους λάτρεις της ορειβασίας είχε και το βαθμό δυσκολίας του σε μία σάρα που βρήκαμε στο διάβα μας…

Η διαδρομή από Δρακόλιμνη μέχρι Πάδες 1140μ, ήταν περίπου τέσσερις ώρες, λόγω του φόρτου των αποσκευών κλπ, κλπ….

Από εκεί ξεκίνησε η επιστροφή μας, με στάση σε ταβέρνα στο Δίστρατο για γεύμα, φθάσαμε, περίπου στις δώδεκα, στη Χαλκίδα.

Συντονιστές: Λοβέρδος Γ., Χατησαϊα Β.

Φωτογραφίες: Μπαλτάς Τ, Ζούσης Αν.