Ξηροβούνι

Η Digitalis ferruginea, απαντάται σε αφθονία στο Ξηροβούνι.
Η ορεινή χλωρίδα της κεντρικής Εύβοιας
14/12/2011
Κανδήλι (Μάκιστος)

Μονοπάτι Σ-3

Μονοπάτι Σ-3 (Στενή – Ξηροβούνι)

Διάρκεια πορείας: 2 ώρες μέχρι την «Καλόβρυση»

Το μονοπάτι, που ακολουθεί την παλιά διαδρομή Στενής – Μετοχιού, περνάει από πανέμορφη ρεματιά κατάφυτη από πλατάνια και έλατα. Σε λιγότερο από 2 ώρες φθάνετε στην πηγή «Καλόβρυση» και στρίβοντας δεξιά, αφήνετε τη ρεματιά και ανεβαίνετε σε μια ράχη που αντικρίζει τις απότομες πλαγιές του Ξηροβουνίου. Σε λίγο συναντάτε τη διαδρομή «Γιάννης Κακάτσος». Αριστερά οδηγεί προς «Ράχη Συκά» και Καταφύγιο και δεξιά προς το Ξηροβούνι.

Συνεχίζοντας προς Ξηροβούνι, μέσα από ελατόδασος, φτάνετε γρήγορα σε ένα χαρακτηριστικό όμορφο ξέφωτο, όπου μπορείτε να επιλέξετε:
α. Αριστερά προς την πηγή «Τέμπλα» και στη συνέχεια μέσα από μια θαυμάσια πορεία παράλληλα με τις ορθοπλαγιές του βουνού, προς την πηγή «Κόνισμα».
β. Η διαδρομή «Γιάννης Κακάτσος» συνεχίσει ευθεία προς τις κορυφές του Ξηροβουνίου. Μπορείτε να τις παρακάμψετε και να προχωρήσετε προς Αμπουδιώτισσα – Σέττα ή στο μονοπάτι Κ-1 προς Καμπιά.

Το Ξηροβούνι όπως φαίνεται από τη Δίρφυ.

Μονοπάτι Κ-1 (Καμπιά – Ξηροβούνι)

Διάρκεια πορείας: περίπου 3 ώρες

Ακολουθώντας το δρόμο στα νότια του χωριού Καμπιά που οδηγεί προς Μαυρόπουλο – Μίσιρο κλπ. μετά από 20 λεπτά στρίβουμε αριστερά στο μονοπάτι που οδηγεί ψηλά στο οροπέδιο.

Όταν φανεί ξανά το χωριό κάτω χαμηλά στρίβουμε αριστερά και τραβερσάροντας παράλληλα προς την κορυφογραμμή φτάνουμε στο οροπέδιο. Μετά το οροπέδιο μπαίνουμε στο μονοπάτι χαμένο στην αρχή στις φτέρες, που μετά λίγα μέτρα γίνεται πάλι ευκρινές, και φτάνουμε στα ριζα του Ξηροβουνίου. Από εκεί ακολουθώντας τα σήματα της κλασικής διαδρομής στρίβουμε αριστερά προς «Ράχη Συκά» και Καταφύγιο ή δεξιά προς τις κορυφές του Ξηροβουνίου.