Αναρριχητικό Πεδίο: Καμάρι, Εύβοια

23/12/2011
Ευβοϊκός Όλυμπος

Εκτυπώστε τις πληροφορίες: kamari.pdf

Το πεδίο «Καμάρι» βρίσκεται στην Εύβοια νότια της Χαλκίδας σε απόσταση μισής ώρας από αυτή, πλησίον του ομώνυμου χωριού. Αποτελείται από 3 μεγάλους όγκους βράχων οι οποίοι είναι ορατοί στα αριστερά μας πλησιάζοντας το χωριό Καμάρι. Ο Τομέας 1 είναι ο ανατολικότερος, ο οποίος βρίσκεται και πιο κοντά στο δρόμο. Ο Τομέας 2 βρίσκεται περίπου 150m δυτικά του Τομέα 1. Ο Τομέας 3 είναι ο δυτικότερος βράχος, ο πρώτος που συναντάμε οδικώς και με ξεχωριστή πρόσβαση από του άλλους δύο.

Στον Τομέα 1 πρωτοανοίχτηκαν το 2006 οι διαδρομές 10, 11, 12 και 13 από τον Παναγιώτη Λιόλιο με υλικά του ΕΟΣ Χαλκίδας. Στην συνέχεια ο ΕΟΣ Χαλκίδας με πρωτοστάτη και καθοδηγητή τον Έφορο Αναρρίχησης Γιάννη Ρίπη πήρε τα σκήπτρα και ανοίχτηκαν επιπλέον 13 διαδρομές. Έπειτα το πεδίο τράβηξε τη προσοχή του Διονύση Στραβογένη και της ομάδας του από το ΣΕΟ Αθήνας, με αποτέλεσμα επιπλέον δέκα διαδρομές τις 15, 16 και τις 20 έως 27.
Οι τελευταίοι δείχνοντας ιδιαίτερο ζήλο συνέχισαν το άνοιγμα διαδρομών και στους τομείς 2 και 3.

Πρόσβαση
Από την Χαλκίδα κατευθυνόμαστε προς νότια Εύβοια. Μετά από 5 λεπτά θα συναντήσουμε το πολυκατάστημα LIDL αριστερά μας. 100m μετά το LIDL στρίβουμε αριστερά προς «Μύτικα-Φύλλα». Ακολουθούμε τον δρόμο αυτό και μετά από 10 λεπτά περίπου θα περάσουμε πάνω από γέφυρα αμέσως μετά την οποία κάνουμε αριστερά προς το χωριό «Φύλλα». Στην πλατεία των «Φύλλων» στη διχάλα κάνουμε δεξιά προς «Αϊ Γιώργη Αρμά-Καμάρι-Θεολόγο», ακολουθούμε τον δρόμο αυτό για 6800m, όπου και θα στρίψουμε αριστερά προς «Καμάρι-Θεολόγο». Μετά από 2800m είμαστε κάτω από το πεδίο του Τομέα 1 το οποίο φαίνεται στα αριστερά μας.
Για να φτάσουμε στον Τομέα 3 στρίβουμε 1300m νωρίτερα του Τομέα 1 σε απότομη αριστερή στροφή και μπαίνουμε σε χωματόδρομο. Στη πρώτη διασταύρωση κάνουμε δεξιά, στη δεύτερη βλέπουμε δεξιά μας ένα σπίτι και στρίβουμε πάλι δεξιά, στην επόμενη διχάλα κάνουμε αριστερά και τελικά ακολουθώντας το χωματόδρομο φτάνουμε σε πλάτωμα με ελιές. Ο βράχος είναι περίπου 350m βορειοδυτικά.

Διαδρομές
Στον Τομέα 1 υπάρχουν 27 διαδρομές δυσκολιών από IV μέχρι VIII-. Είναι όλες εξοπλισμένες με ανοξείδωτες πλακέτες και 2 βύσματα με κρίκο ή καραμπίνερ στο ρελέ. Για την επανάληψη των διαδρομών 1 έως 19 απαιτούνται 13 σετάκια και 60m σχοινί. Οι διαδρομές 20 έως 27 απαιτούν 18 σετάκια και έχουν ανοιχτεί για να σκαρφαλώνονται με διπλά σχοινιά, καθώς το ανάπτυγμά τους είναι 50m. Παρόλαυτά σε αυτές έχουν τοποθετηθεί ενδιάμεσα ρελέ (κρίκοι) συνήθως στη μέση της διαδρομής, προκειμένου να μπορεί κανείς να σκαρφαλώσει τις διαδρομές και με μονό σχοινί. Ωστόσο οι βαθμολογίες ανταποκρίνονται σε όλο το μήκος της διαδρομής και σε αναρρίχηση με διπλά σχοινιά χωρίς τη χρήση του ενδιάμεσου ρελέ.
Τα βράχια του Τομέα 1 βρίσκονται στη σκιά από τις 2 το μεσημέρι και μετά, κάτι το οποίο καθιστά το πεδίο ιδανικό για αναρρίχηση το καλοκαίρι.
Στον Τομέα 2 έχουν ανοιχτεί trad διαδρομές, οπότε είναι απαραίτητος ο ανάλογος εξοπλισμός.
Στον Τομέα 3 το άνοιγμα των διαδρομών είναι σε εξέλιξη. Πολλές όμως διαδρομές έχουν ήδη ολοκληρωθεί και αναγράφουν στη βάση τους το βαθμό δυσκολίας.

Τομέας 1 – Δεξιά

16 Ζευς 15 1 VIII- 28μ Μπελογιάννης, Δ. Στραβογένης, Κ. Κιζιρίδης, Θ. Γράσσος

Τομέας 1 – Αριστερά

17 Τασούλης 12 1 VII ? 20μ Ν. Ρούσης, Δ. Μανάργιας
18 Δρόμος προς Αρκτούρο 8+10 2 VΙ+,VII- 20+20μ Γ. Ρίπης, Ν. Ρούσης, Δ. Μανάργιας